Jakie usterki dotyczą pierścieni tłokowych?

Biorąc pod uwagę fakt, że silnik samochodowy jest złożony z wielu poszczególnych czynników, z całą pewnością jego naprawa będzie o wiele bardziej skomplikowana. Zdecydowanie jego naprawa będzie wymagała od nas znajomości poszczególnych elementów i umiejętność ich odpowiedniej rewitalizacji.

Pierścienie tłokowe różnych producentów

pierścienie tłokoweWarto w tym miejscu wspomnieć o funkcjo pierścieni tłokowych i o tym, jakim awariom najczęściej ulegają. Ze względu na to jaką funkcje pełnią pierścienie tłokowe w każdym silniku, warto będzie zapoznać się dokładniej z zasadą ich działania i tym, jakie podczas mogą powstać ewentualne wady. Przede wszystkim pierścienie tłokowe muszą wykazywać cechy elastyczności. Głównym tego powodem będzie fakt, że pod wpływem wysokiej temperatury mają za zadanie uszczelniać komorę spalania silnika. Bardzo istotnym czynnikiem w prawidłowym funkcjonowaniu pierścieni tłokowych jest siła nacisku, jaki pierścienie tłokowe wywierają na silnik, przykładowo marki samochodu Honda. Od czego będzie zależała ta właśnie siła nacisku? Oczywiście od dobranego do wytworzenia pierścieni tłokowych materiału. Jego najważniejszą cechą będzie zdecydowanie elastyczność, wspomniana już wcześniej. W większości przypadków materiałem tym jest żeliwo szare. Jest to jak najbardziej materiał, który doskonale dostosuje się do kształtu ściany cylindra, a dodatkową zaletą będzie możliwość wzmocnienia żeliwa innym materiałem. Jaką funkcję poza uszczelnianiem będą spełniły pierścienie tłokowe producenta NPR? Mają one również bezpośredni wpływ na przekazywanie ciepła pomiędzy dwoma elementami silnika, a mianowicie pomiędzy tłokiem, a cylindrem. Możemy się łatwo domyślić, że jeśli pierścienie działają na co dzień w wysokiej temperaturze z całą pewnością to właśnie ona będzie czynnikiem doprowadzającym do awarii Skoro podwyższona temperatura to na pewno zapieczenie się pierścieni.

pierścienie tłokoweOczywiście możemy nie zdawać sobie do końca sprawy z tego, jakie konsekwencje będzie dawało zapieczenie się pierścieni. Przede wszystkim należy wspomnieć, że zapieczenie się pierścieni występuje zazwyczaj w skrajnych przypadkach, kiedy silnik przeprowadza niekoniecznie prawidłowe spalanie. Jednak zaburzy to pracę pierścieni, ponieważ nie będą możliwe ich elastyczne ruchy. Szczelność zostaje zdecydowanie zaburzona. Części do samochodów japońskich w większości przypadków są produkowane z materiałów, które pozwalają na osiągnięcie najwyższej odporności. Zdarzają się jednak sytuacje niezależne producentów. Nieprawidłowe spalanie czy nieodpowiednia mieszanka paliwa może naprawdę uczynić znaczne szkody. Na jakie jeszcze usterki pierścieni tłokowych narzekać mogą producenci części do aut japońskich? Oczywiście najpoważniejszą awarią będzie pęknięcie pierścienia, co prowadzi do zniszczenia również pozostałych z kompletu. Trzeba liczyć się z tym, że przyczyn dlaczego pierścienie tłokowe przykładowo RIK ulegają pęknięciu jest wiele. Jak już zostało wspomniane wcześniej nie są to tylko i wyłącznie przyczyny związane z producentem. Oczywiście nie da się pominąć w tym miejscu również zużywania naturalnego pierścieni tłokowych. Pierścienie tłokowe, które ulegną zużyciu, nawet w wysokiej klasy samochodach Toyota, będą obniżały kompresję silnika, co może prowadzić do poważnych awarii.

Nie można zapominać o tym, że jakakolwiek awaria związana z silnikiem samochodu może kosztować nas sporo pieniędzy i nerwów. Jeśli zadbamy o tak małe elementy jak chociażby pierścienie tłokowe, z całą pewnością będziemy mogli być pewniejsi bezawaryjności samochodu.

Więcej na http://japanaftermarket.pl